Allmänna villkor

Allmänna villkor & Köpvillkor

Dessa allmänna villkor, gäller för konsumentköp via www.nathaliesfrukt.se

För konsumentköp som anges nedan tillämpar Nathalie’s Direct Trade AB konsumentköplagen (1990:932), Konsumenttjänstlagen (1985:716) och Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Företagsuppgifter

Företagsnamn: Nathalie’s Direct Trade AB
Företagsadress: Vinthundsgatan 105, 174 41 Sundbyberg
Organisationsnummer: 556862-1741
Momsregistreringsnummer: SE556862174101
Nathalie’s Direct Trade AB är registrerat för F-skatt.

Leveransområde

Nathalie’s Direct Trade AB levererar inom Sverige.

Hjälp och information vid köp

I Nathalie’s Direct Trade ABs webbshop kan du handla både som privatperson och som företagare. Är du intresserad av att bli återförsäljare, kan du kontakta Nathalie’s Direct Trade AB för att få hjälp och information om oss och hur det fungerar. Under rubriken ”Kontakta oss”, längre ner, hittar du våra kontaktuppgifter. Du kan även hitta våra kontaktuppgifter under fliken “Om oss” i webbutiken.

Avlämnande av köpta varor

Alla varor förblir Nathalie’s Direct Trade ABs egendom och kvarblir i besittning till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.

Åldersgräns för köp på Webbplatsen

Du måste vara 18 år för att få beställa varor och tjänster på webbplatsen.

Priser och betalningsvillkor

Pris

Priserna anges i Svenska kronor, inklusive moms (12 % för dagligvaror). Nathalie’s Direct Trade AB reserverar sig för uppenbara felskrivningar.

Frakt

Frakt inom Sverige tillkommer för köp under 500 kr: 55 kr. För köp över 500kr blir köpte fraktfritt automatiskt.

Betalningssätt

Bank-/Kreditkort

Nathalie’s Direct Trade AB accepterar VISA, MasterCard och American Express, i samarbete med Klarna. Läs mer om villkoren för Klarna Checkout och hur det fungerar i länken här:
http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout

Faktura

Nathalie’s Direct Trade AB erbjuder fakturabetalning, i samarbete med Klarna. Läs om villkoren för fakturaköp i länken här:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Cookies

En cookie är en textfil som skickas ifrån en webbsida, t ex. www.nathaliesfrukt.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session-cookie) eller som en liten textfil (permanent cookie). Vi använder båda typer av dessa cookies för att det ska vara enklare för dig som kund att handla samt för statistik och marknadsföring via t ex Google. Vi använder cookies på samma sätt som de flesta e-handelsbutiker på nätet gör. För att kunna handla måste din webbläsare kunna ta emot cookies (vilket är normalinställningen). Vi använder inte cookies för att spara någon personlig information. Vill du veta mer om cookies – läs mer på www.minacookies.se

Köp- och leveransvillkor

Leverans av dina beställda varor sker normalt inom 2-3 dagar om inget annat har angetts. Om varan är slut meddelar vi detta snarast. Skulle du vid mottagandet upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du reklamera detta till Posten eller utlämningsstället inom 8 dagar, samt behålla emballaget.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angivit vid beställningen. OBS! Om orderbekräftelse uteblir kontakta oss på info@nathaliesdirecttrade.se

Kontrollera att ordern stämmer och kontakta oss om du har frågor.

Leveransförsening

Om varan inte kan levereras efter avtalad leveranstid enligt ovan, meddelar Nathalie’s Direct Trade AB dig detta genom e-post. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis när våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtagande till oss. Vi behöver även ett korrekt mobilnummer för att kunna skicka avisering om hämtning av dina varor på närmsta hämtningsställe (gäller privata kunder).

Risken för varan

Nathalie’s Direct Trade AB svarar för produkten under transporten från Nathalie’s Direct Trade AB till kund, dvs. risken för att varan skadas eller förloras under transporten från Nathalie’s Direct Trade ABs lager till dess varan avlämnats till dig. Du står risken för varan vid eventuell retur av varan till dess Nathalie’s Direct Trade AB mottagit varan åter.

Ångerrätt

  1. a) I de fall du köper en produkt har du ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och kan sända produkten åter till Nathalie’s Direct Trade AB inom 14 dagar. Detta gäller dock inte produkter som är beställningsvaror, metervaror, rabatterade varor, livsmedel eller produkter avsedda för ett hushålls löpande förbrukning, eller produkter som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt försämras eller blir för gamla. Ångerrätten innebär att du kan skicka tillbaka produkten förutsatt att den och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Återbetalning görs inom 30 dagar efter att vi har mottagit och kontrollerat varan.
  2. b) Meddela Nathalie’s Direct Trade ABs kundtjänst att du ångrat ditt köp och returnera genast varan till adressen du får av Nathalie’s Direct Trade AB. Varan ska vara komplett och i oförändrat skick, dvs. oanvänd, oskadad och komplett med obruten förpackning. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med skyddande kartong/transportemballage som är likvärdigt med det varan/varorna levererades i till dig.
  3. c) Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du alltid hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss på sätt som anges ovan. Annars blir varan registrerad som ej uthämtad och beställningen hanteras därefter.
  4. d) För alla returer, kontakta Nathalie’s Direct Trade AB på info@nathaliesdirecttrade.se för returadressen.

Ej uthämtad beställd vara

Nathalie’s Direct Trade AB äger rätten att debitera en administrativ avgift om 150 kronor för ej uthämtad vara.

Reklamation

  1. a) Vill du reklamera en vara, ska detta ske skriftligen till info@nathaliesdirecttrade.se
    Ange:
    produktnamn
    • beställningsdatum
    • ordernummer (beställningsnummer)
    • E-postadress/ett telefonnummer vi kan nå dig på
    • Förekommande fel i varan som du vill åberopa
  2. b) En vara som Nathalie’s Direct Trade AB konstaterar avviker från beställning alternativt är skadad vid köpet byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt ersätter dig för fraktkostnaden till dig. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Om reklamationen avser att varan avviker från din beställning måste du returnera varan oanvänd i obruten förpackning för att reklamationen skall accepteras.
  3. c) En vara som avses i punkt b) ovan skall alltid återsändas till Nathalie’s Direct Trade AB. Om varan avviker från din beställning måste du inom 3 dagar från mottagandet av varan kontakta vår kundtjänst på info@nathaliesdirecttrade.se och returnera varan oanvänd i obruten förpackning.

Kundtjänst

Till kundtjänst vänder du dig med frågor om din beställning, betalning eller leverans.
Kundtjänst e-post: info@nathaliesdirecttrade.se
Kundtjänst telefon: 0735-133331

Dessa allmänna villkor äger giltighet från och med den 2014-12-10